10/06/2009

Mushroom Hunting

Mr. Ladybug, who has been studying about mushrooms for awhile now, recently started acting on his knowledge by hunting, collecting, and bringing home delicious, prized, choice mushrooms.
数年前からジョンはキノコに興味を持ち、それ以来しばらくキノコについてお勉強していました。その成果が実って、この頃はただ単に食べられるキノコではなく、珍しくておいしいキノコを見つけては家に持って帰ってきてくれるようになりました。

To be honest, Ladybug was suspicious at the beginning - until she tasted this wonderful king bolete (commonly known as porcini) mushroom which Mr. Ladybug found on our friend's property!
私は最初それらのキノコを不気味な思いで眺めていたのですが、最近友人宅の庭で見つけたポルチーニ茸を食べてからは、彼の知識と判断をすっかり信用するようになりました(笑)。



Porcini are common in dried form, especially in Italian cuisine. This was very large but fresh. Very meaty and sweet.

ポルチーニは乾燥したものがポピュラーで、特にイタリア料理にはよく使われますね。このポルチーニはかなり大きく立派で、ソテーでいただきましたが甘くてしこしこして最高でした。

This is a collection of various bolete (porcini) species of mushrooms. Pictured (from the top left, clockwise) are the black velvet bolete, a small king bolete, a piece of an unidentified shelf mushroom, and a bicolor bolete. We did not eat the shelf mushroom, but enjoyed the boletes with pasta.
ここには数種類のキノコがありますが、特に"ブラック・ベルベット”と呼ばれる真っ黒のキノコ(見た目も感触も本当にベルベットのようでした)が珍しく、火を通してもシャキシャキとした歯ざわりがあり、大変に美味でした(パスタといただきました)。


Above is a wonderful Eastern cauliflower mushroom specimen that we found while walking on a local hiking trail. It is a delicious edible, with a nice firm texture.
これもまたちょっと珍しいイースタン・カリフラワー・マッシュルームというキノコです。昨日近所の公園(森)を散歩中に見つけました。食感は舞茸にちょっと似ていたかな。


On the same hiking trail, we spotted a tree in a distance that was surrounded by a large amount of oyster mushrooms! We collected a large basketful of these treasures. Oyster mushrooms have a wonderful aroma and flavor that compliments many types of dishes, such as...
オイスター・マッシュルームです。これも同じハイキング・トレイルで見つけましたが、一箇所に大量に発生していたので、持って行ったバスケットがこれだけでいっぱいになってしまいました。お店で買うものはたまに変な苦味があったりして、オイスター・マッシュルームはあまり好きではなかったのですが、これは新鮮なだけあって香り高く、味もマイルドで、ご近所におすそ分けした以外一日で全部完食してしまいました。。。(食べすぎです)。

Above is miso soup filled prepared with some of the oyster mushrooms that we found. The sweet and earthy aroma that they add was amazing. Separately, we also sauteed the mushrooms and served them as a side dish for meatloaf, and later made Japanese-style, mushroom-infused rice (in Japan we call it kinoko no takikomi gohan).
色々な調理法でたのしみましたが、今朝はキノコのお味噌汁。 これはかなりおいしくて、今日は2回も作ってしまいました(笑)。
昨夜はソテーしてミート・ローフと一緒に。 そして今夜はキノコの炊き込みご飯にしました。

2 comments:

  1. I'm so excited that you found some edibles on mom and dad's land. I have recently begun to study how to identify edibles - you may have some competition come spring!

    Your miso soup with the mushrooms looks and sounds devine!

    ReplyDelete
  2. Dear Moggy,

    I just noticed (after so many days...) that you've been leaving comments on my blog. Thank you :)
    We surely missed you (a great photographer) this year at IFF6!
    I truly enjoyed the beautiful photographs on your nature blog. I was very excited to even find a mashroom photo there...! C n' D said we could come pick anytime so, we'll probably see you there ;)

    ReplyDelete